Bağlantı

Merhabalar, ‘Eğitimde Şiddet’  konulu projemiz için Doç.Dr Ali İLSEVEN Hocamızla konuşacağız. Hocam merhabalar, bizi ağırladığınız için teşekkür ederiz.Eğitimde öğretmenlerin fiziksel ve psikolojik şiddetiyle alakalı projemiz tüm hızıyla devam ediyor. __ Hocam eğitim hayatınız boyunca, öğrencilik yıllarınızda öğretmenleriniz tarafından fiziksel ya da psikolojik bir şiddete mağruz kaldınız mı ? Ben Yurt dışında Eğitim aldığım için orada bu tür davranışlara devlet tarafından çok büyük yaptırımlar var aslında bizim başımıza gelen yabancı öğrenci olduğumuz için yaşadığımız sorunlardı __Hocam farzedelim ki bir öğrenciniz dersin işleyişini bozuyor, bu durumda disiplini sağlamak adına ne yaparsınız ya da böyle bir durumda ne yapıyorsunuz ? J Özlü sözlerle yaklaşırdım sınıfın bu davranışın yanlış olduğunun fark etmesini sağlardım yani o kişiyi bu davranışını değiştirmezse yalnız kalacağını yanlışında haklılık olmadığını sergilerdim __ Gözlemlerimiz gösteriyor ki ilkokullarda şiddet fiziksel olarak, liselerde de daha çok psikolojik olarak devam ediyor.Küçük yaşlarda yani daha ilkokul sıralarında şiddete maruz kalan insanlar, hayatlarının sonraki evrelerinde de şiddet eğilimli oluyorlar.Bu da eğitimdeki şiddetin bir başka sonucu olarak karşımıza çıkıyor.Bu konudaki düşüncelerinizi alabilir miyiz ? Şunu açık yüreklilikle söylemeliyimki her öğretmen formasyonda psikolojik bir eğitimden geçirilmelidir Liderlik ve Özgüven bilinci aşılanmalı bir kişide Liderlik güdüsü yok veya gelişmemişse gücünü otoritesinden almaya çalışır bu da şiddet ve türevleri olarak öğrenciye yansır. Bu tür şiddete maruz kalan öğrenci hem eğitimden soğur hemde güdülen toplum bilincini kabul etmek zorunda kalır. __Hocam sizce eğitimde şiddet bir öğretme aracı ya da bir disiplin metodu olarak kullanılmalı mıdır ? Şiddet asla bir araç olarak kullanılamaz bunu savunan öğretmen çobanlık dahi yapamaz tamamen karşıyım hiç kimsede bu noktada haklılık arayamaz insan kutsaldır yaradanın yer yüzündeki suretidir. __Çocuğunuza öğretmeni tarafından bir şiddet uygulansa tepkiniz ne olur ? Hemen adli müracatta bulunurum __Yaptığımız araştırmalar sonucunda ‘Eti senin, kemiği benim’ anlayışının eğitimde şiddeti tetikleyen bir unsur olduğunu görüyoruz.Bu konuda velilere ne söylemek istersiniz ? O söz Esnaflık Ahi lik te başlamıştır açıklaması ‘’ ben doğurdum kanı kanımdır eti etimdir, büyüttüm bir fidan gibi şimdi senin usta maharetli ellerine bırakıyorum mesleki yönünü gelişimini sen yön ver’’ manasındadır asla vur kır kemiğini değildir. Hocam değerli görüşleriniz ve hareketimize desteğiniz için çok teşekkür ederiz. Rica Ederim böylesi önem arz eden toplumumuzun kanayan bir yarasına parmak bastığınız için Minnetle Teşekkürü borç bilirim. Kaynak: Doç.Dr. Ali İlseven’le yaptığımız röportaj | Dayakla hiçbir insan eğitilemez !.

Bir Yanıt Bırakın

